Snitching og digitale dialoger

Hvordan bidra til at digitale dialoger blir preget av tillit, trygghet og respekt?

Foto: Skjermdump fra ludo.usn.no.

Hensikten med denne ressursen er å støtte pedagoger i å utvikle en handlingskompetanse slik at man kan være med i kampen for å motarbeide snitching og dialogformer som er skadelige for barn og unge, og samtidig utvikle en kultur for dialog preget av tillit, respekt og interesse for ulike synspunkter, ideer og kunnskap.

Målgruppe:

Pedagoger

I denne ressursen finner du:

  • Meldinger fra virkeligheten (video).
  • «Snitching er også dialog» (foredrag med Marco Elsafadi fra Forskningsdagene).
  • «Jævla snitch!!! Hvorfor gikk du til politiet?» (Kronikk skrevet av Jonas Andreassen, politibetjent i Oslo politidistrikt).
  • Case: Chat i skolen
  • Podcastepisode: «Snitching».
  • Forslag til oppdrag.

Hvem står bak?

Universitetet i Sørøst-Norge.

Gå til ressurs:

Snitching og digitale dialoger