Filtrer

Aldre
  • Barnehage
  • 1-2. trinn
  • 3-4. trinn
  • 5-7. trinn
  • 8-10. trinn
  • Videregående
Tema
  • Aldersgrenser
  • Deling
  • Foreldrerollen
  • Generelt nettvett
  • Helse og søvn
  • Kildekritikk
  • Lover og regler
  • Nettmobbing
  • Nettovergrep
  • Nyheter
  • Pengebruk
  • Personvern
  • Problematisk skjermbruk
  • Reklame
  • Selvbilde
  • Sikkerhet
  • Skjermtid
  • Sosial på nett
  • Spilling
  • Tv/film
Type ressurs

Redd Barna: Barn og digitale medier

Fakta og informasjon om nettmobbing og nettovergrep, samt bruk av sosiale medier, spilling og liver og regler på nett.

Publisert

Snakkomspill.no

Informasjonskampanje som oppfordrer foreldre, barn og unge og skuler til å snakke om spill.

Publisert

Total kontroll

Et diskusjonsopplegg for skoler og foreldre med barn mellom 11 og 16 år. Målet er å diskutere grensene mellom barns rett til privatliv og ytringsfrihet versus voksnes ønske om beskyttelse og kontroll.

Publisert

Medietilsynet: Sosiale medier

Informasjon og råd om barn og unges bruk av sosiale medier, inkludert aldersgrenser og reklame.

Publisert

Det er så mye foreldre ikke forstår

Råd og tips til hvordan voksne og barn sammen kan skape gode vaner - og hvordan man som voksen kan være en god rollemodell.

Publisert

Digiduck

Digital barnebok og spill om nettmobbing for barn mellom fire og ti år.

Publisert

Eventyrlandet

Samtaleopplegg for voksne og barn om nett og spill: Gi barna større motstandsdyktighet mot ytre press, mobbing og problemspilling.

Publisert

Du bestemmer: Bilder av barn på nett

Informasjon, filmer og diskusjonsoppgaver som gir innblikk i regelverket og legger opp til refleksjon og bevisstgjøring rundt deling av bilder av barn på nett.

Publisert

Medietilsynet: Aldersgrenser

Informasjon om gjeldende system og lovverk om aldersgrenser på film, tv- og bestillingstjenester, sosiale medier og dataspill.

Publisert

Dialogduk

Et samtaleverktøy med formål å fremme dialog og involvering rundt temaet «Digital dømmekraft og foreldre som veiledere og rollemodeller for barna».

Publisert