HyperX Cloud II Wireless

Hodetelefoner/gaming-headsett.

ANMELDELSE: Super-komfort, fantastisk lyd og lang batteritid. HyperX Cloud II Wireless er et suverent gaming-tilbehør med kvalitet i alle ledd.

Et godt gaming-headsett gir lyd rett på øret. Med mikrofon kan barna chatte med venner, og samtidig høre det som foregår inne i spillene.

Samtidig så er ikke et headsett «bare» et headsett. Byggkvalitet påvirker hvor god lyden er både via mikrofonopptak og lyden man hører.

HyperX Cloud II Wireless

Kategori: Hodetelefoner
Utvikler: HyperX

Man vil så klart bli hørt av mottakeren så klart og tydelig som mulig. Og her leverer HyperX som det holder.

HyperX er kjent for å levere godt gaming-utstyr. De har markert seg som utvikler av alt fra tastatur til datamus og lydutstyr.

De er altså en etablert merkevare innen dataspilluniverset, og har et utvalg som varierer i pris, men med en produktlinje med høy standard. Barnevakten har testet både rimeligere varianter og mer eksklusive.

Og Cloud II Wireless er kanskje et av de mest komfortable variantene per nå, med god lyd så det holder!

Enheten er trådløs, det vil si at man plasserer en USB-stikke inn i en datamaskin, en PlayStation eller i dockingen til en Nintendo Switch.

Lyden overføres så trådløst mellom sender og mottaker. Det betyr at man får minst mulig forsinkelse – for lydøverføringen er lynrask og pålitelig.

Så her behøver ikke barna å bekymre seg for avstand mellom der de sitter og lengden på ledningen. Trådløs tilkobling gir også frihet til å bevege seg rundt i rommet, ta seg en strekk eller rom for bevegelse når man må hente et glass vann for eksempel.

La oss snakke et øyeblikk om komforten. For det er et eller annet unikt med Cloud II Wireless. Disse er rett og slett utrolig komfortable å ha på seg. Opplevelsen, om en med en rar sammenligning, minner nesten om å ta på seg et varmt pledd eller en dyne.

Mye av opplevelsen ligger i at disse har minneskum og behagelige, myke kopper som dekker ørene. I tillegg er bøylen i topp justerbar og med et stofflag. Så dette er materiale av den behagelige typen.

Øreklokkene sitter også godt rundt ørene, men uten å klemme. Og man kan justere passformen til ulike hodefasonger. Bruker man briller er heller ikke det ubehagelig.

Ellers er det også kjekt at øreklokkene av seg selv, i sin utforming og design, stenger for en del ytre støy. De lukker seg rundt ørene og demper littegrann på bråk fra omgivelsene, noe som gir mer fred og ro.

Så må kvaliteten på lyden nevnes. Oppfattelse og opplevelse av lyd er så klart subjektivt. Og selv om Cloud Flight S leverte utmerket lyd, kjennes Cloud II Wireless hakket bedre.

Låten Rescue Me av OneRepublic er en veldig god testlåt fordi den har strengeinstrumenter, myke partier, vokal og etter hvert rekker med bass.

Her kan man kjenne at Cloud II Wireless leverer godt langs hele linja. Klare vokaler, fyldig trykk i partiene med bass, nydelige topper på strengeinstrumenter og et helhetlig, godt og klart lydbilde.

Cloud II Wireless oppleves med et fyldig lydbilde. Så her er det solid teknologi i bunn, og med et headsett som vil fungere like godt til spill, musikk og film.

Det følger også med en avtagbar mikrofon. Denne har også en «sokk» som er med på å dempe pusting og hesing når man driver med online-spilling.

Ellers er det fint å kunne fjerne denne ved behov, for eksempel når barna skal spille, men ikke prate med venner.

Kvaliteten på mikrofonen er også god. Stemmen blir litt flat og matt, men det er nesten en fordel, fordi da blir stemmeoverføringen mer tydelig.

Uansett er dette en mikrofon som fungerer mer enn godt nok til online-spilling.

Et annet pluss er at det er knapper rett på headsettet som styrer lydnivå og mikrofon-demping. Et lite lys viser også når mikrofonen er dempet, slik at det blir synlig og lett å se.

HyperX har dessuten valgt å la mikrofonen henge litt på siden, og ikke rett foran munnen. På den måten oppleves den også litt mindre i veien.

Enheten lades via en USB-C-inngang. Med i pakken får man også med en ladekabel. Vi loves opptil 30 timer med bruk, noe som er veldig bra. Det betyr at barna ikke behøver å bekymre seg for å lade denne hele tiden.

Av annen teknologi har HyperX innlemmet sin signaturprofil. Og selv om man kan laste ned en tilhørende programvare – så er det superb lyd som standard.

Enheten simulerer også «7.1 surround sound». Det betyr at i onlinebaserte konkurransespill, kan man enklere høre hvilken retning en gitt lyd kommer fra.

Så når det gjelder mest, for eksempel i et skytespill, så vil man kunne oppfatte fotskritt og retningen motstanderne beveger seg fra.

HyperX Cloud II Wireless er et imponerende produkt. Prissjiktet er hakket over middels, men til gjengjeld får barna lydutstyr av høy kvalitet.

Her kan man lytte til musikk og filmer med et lydbilde som imponerer. Og i spill har man en mikrofon som sender over klar tale til mottakeren.

Ellers er det enklere å høre hvor motstanderne beveger seg i onlinespill takket være «surround-teknologi».

Og med lang batteritid og kabelfritt oppsett – kan barna bevege seg fritt uten å bekymre seg for ledninger og rot. Dessuten er denne svært enkel å komme i gang med. Her er det bare å sette inn USB-senderen, og vipps, så er alt oppe å gå.

Ikke minst er komforten og vekten upåklagelig. Dette er et headsett som sitter godt og ergonomisk.

Egnethet

Det finnes ingen nedre aldersgrense for å bruke et gaming-headsett, men med tanke på pris og bruksformål kan det lønne seg å se an barnets alder før kjøp.

Det kan fort bli slitasjeskader på et headsett med mindre man passer godt på dem, og denne enheten er litt over midtsjiktet med tanke på pris.

For barn og unge som er opptatt av trådløs tilkobling, spillchat og lyd rett på øret, så kan dette være noe å gå for. Med tanke på pris tenker vi at dette kan være et fint alternativ for barn og unge fra tolv år.

Som alltid bør foreldre være obs på hva som skjer i barnas spillverden. Det kan oppstå kommunikasjon i onlinespill som kan være utfordrende for barn. I tillegg er et headsett med på å «lukke» barnas spillverden for foreldrene. Med vanlige høyttalere er det enklere for foreldre å plukke lyd fra spillchat og i spillet.

Det er en balanse her mellom barns rett til privatliv og foreldres ønske om å trygge barna og følge med på det som skjer i spillene.

Reklamefilm: