Foto: Shutterstock.com

Dora og den gyldne byen

ANMELDELSE: Fartsfylt og uhøytidelig eventyr i jungelen som passer fint for barn fra åtte til tolv år.

Publisert

Creative Pebble V2

Gode, rimelige PC-høyttalere gir fantastisk lyd til film, musikk og spill, og tar dessuten lite plass på skrivebordet. Høyttalerne er også enkelt å koble opp. Creative Pebble V2 anbefales derfor av Barnevakten.

Publisert

Bus Simulator

Hopp oppi førersetet i en helautentisk buss, og opplev gledene og utfordringene med å være bussjåfør. Er du den rette til å frakte passasjerene tidsnok og trygt fra A til Å?

Publisert

Minecraft

Anmeldelse: Minecraft er fortsatt populært og med mer innhold enn noen gang ettersom spillet jevnlig fornyes. Men hva dreier spillet seg egentlig om? Og hva bør du være obs på som forelder? Les vår anmeldelse.

Publisert

Filmtips

Aladdin

Vellaget modernisering av den klassiske fortellingen byr på mye humor, en spennende handling og et flott budskap for barn og unge.

Publisert

UglyDolls

Musikalsk animasjonsfilm med et fint budskap om selvbilde.

Publisert

Mary Queen of Scots

Sterkt og vellaget drama om maktkampen mellom det skotske og engelske hoffet på 1500-tallet. Filmen anbefales for tolv år, og den egner seg utmerket i historietimen.

Publisert

Ressurser

Alt foreldre bør vite om Youtube

Youtube har en enorm innflytelse blant barn og unge, både positivt og negativt. Her viser vi hvordan foreldre kan redusere risikoen for at barna utsettes for skadelig innhold og uønsket reklame.

Publisert

Oppdager barna snikreklamen?

FIN ØVELSE PÅ SKOLEN ELLER HJEMME: Skjult reklame er vanskelig å oppdage selv for voksne. Hva med å se en film sammen med barna der dere forsøker å gjette hva som er reklame? Slik lærer de at de blir snikpåvirket.

Publisert

Har du angrerett på kjøp av apper og spill?

Har du kjøpt feil dataspill til barnet ditt, lastet ned en app som du angrer på eller er reklameteksten til dataspillet totalt på villspor fra virkeligheten? Les om dine rettigheter her.

Publisert

Relaterte artikler

Skremmende reklame ødela kinoopplevelsen

Johanne Ostad tok med to niåringer på kino for å se en film som hadde aldersgrense ni år. Men før filmen startet, ble det vist reklame for en film med aldersgrense tolv år.

Publisert