Filtrer

Kategorier
  • Kids and media
  • Startartikler
  • Basisartikler
  • Skole
  • Barnehage
  • Undersøkelser
  • Hjelpemidler
  • Myndigheter
  • Tilbakestill filtreringen Skjermtid
  • Gode rammer
  • Helse og søvn
  • Foreldrekontroll
  • Kreativitet og læring
  • Problematisk skjermbruk
  • Personvern
  • Sosial på nett
  • Aldersgrenser
  • Alle
  • Deling
  • Digital dømmekraft
  • Kildekritikk
  • Nettmobbing
  • Nettovergrep
  • Selvbilde
  • Tilbakestill filtreringen Sikkerhetsinnstillinger
  • Spilling
  • Aldersmerking
  • Læring
  • Pengebruk
  • Problemspilling
  • Spillopplevelser
  • Sunne rammer
  • Tv/film
  • Aldersgrenser
  • Film- og tv-tips
  • Foreldrekontroll
  • Gode seeropplevelser
  • Nyheter
  • Tilbakestill filtreringen Reklame
  • Skaperglede
  • Ukategorisert
Velg alder
  • 0-6 år
  • 6-12 år
  • 12-16 år

Snapchat fjerner målrettet reklame i EU

Som følge av nye EU-regler kan ikke sosiale medier-plattformer vise målrettet reklame ovenfor mindreårige brukere lenger. Snapchat føyer seg etter, men EU-reglene vil gjelde for Norge først etter at de innlemmes i EØS-avtalen.

Publisert

Tiktok skrur av målrettet reklame for tenåringer

Nye EU-regler nekter sosiale medier å målrette reklame ovenfor mindreårige brukere. Fra og med juni 2023 har ikke lenger Tiktok målrettet reklame for brukere mellom 13 og 17 år, og eldre brukere kan slå av målrettet reklame i appens innstillinger. DSA vil gjelde for Norge etter at regelverket innlemmes i EØS-avtalen.

Publisert

Betenkelig når influensere spør barn om penger?

På Youtube og andre plattformer når influensere tusenvis av barn og unge med gaming-innhold. I disse livesendingene er det flere som spør seerne sine om å donere ekte penger.

Publisert