Filtrer

Kategorier
  • Kids and media
  • Startartikler
  • Basisartikler
  • Skole
  • Barnehage
  • Undersøkelser
  • Hjelpemidler
  • Myndigheter
  • Skjermtid
  • Gode rammer
  • Helse og søvn
  • Foreldrekontroll
  • Kreativitet og læring
  • Problematisk skjermbruk
  • Personvern
  • Sosial på nett
  • Aldersgrenser
  • Alle
  • Deling
  • Digital dømmekraft
  • Kildekritikk
  • Nettmobbing
  • Nettovergrep
  • Selvbilde
  • Sikkerhetsinnstillinger
  • Spilling
  • Aldersmerking
  • Læring
  • Tilbakestill filtreringen Pengebruk
  • Problemspilling
  • Spillopplevelser
  • Sunne rammer
  • Tv/film
  • porno
  • Aldersgrenser
  • Film- og tv-tips
  • Foreldrekontroll
  • Gode seeropplevelser
  • Nyheter
  • Reklame
  • Skaperglede
  • Ukategorisert
Velg alder

Spillene som lopper barna for penger

GRATIS WEBINAR TORSDAG 8. APRIL: Møt Barnevakten og Forbrukerrådet når vi tar opp dilemmaer omkring kjøpepress i spillene som "alle" barna spiller. Still spørsmål, del bekymringer og gi innspill. Webinaret varer en time. Påmelding.

Publisert

Forbrukerrettigheter ved kjøp av apper og spill

Har du kjøpt feil dataspill til barnet ditt, lastet ned en app som du angrer på eller er reklameteksten til dataspillet totalt på villspor fra virkeligheten? Les om dine rettigheter her.

Publisert

Gratisapper tynger barn med reklame

Ved å velge gratisapper kan man ende opp med å utsette barna for reklame og fristelser til å kjøpe innhold for ekte penger.

Publisert

Barn kan bli fristet til å bruke tusenvis av kroner i spill

Populære spill som FIFA, Overwatch og Rocket League er formet slik at man kan kjøpe innhold i spillene, helt til forbrukeren selv setter grensen, sier Rune Mentzoni, førsteamanuensis ved Institutt for samfunnspsykologi på UIB.

Publisert

Familiedeling med iPhone og iPad

Med Apple’s operativsystem, iOS, kan opptil seks familiemedlemmer dele innhold, handle fra det samme kredittkortet og – ikke minst – foreldre får mulighet til å godkjenne barnas forbruk.

Publisert

Blakker barna deg?

Spillbransjen tilbyr kjøp av virtuelle produkter i spill over en lav sko. Mange barn og unge bruker store pengesummer i spillhverdagen. Utfordringene står i kø for både familier og myndigheter.

Publisert