Filtrer

Kategorier
  • Kids and media
  • Startartikler
  • Basisartikler
  • Skole
  • Barnehage
  • Undersøkelser
  • Hjelpemidler
  • Myndigheter
  • Skjermtid
  • Gode rammer
  • Helse og søvn
  • Foreldrekontroll
  • Kreativitet og læring
  • Tilbakestill filtreringen Problematisk skjermbruk
  • Personvern
  • Sosial på nett
  • Aldersgrenser
  • Alle
  • Deling
  • Digital dømmekraft
  • Kildekritikk
  • Nettmobbing
  • Nettovergrep
  • Selvbilde
  • Sikkerhetsinnstillinger
  • Spilling
  • Aldersmerking
  • Læring
  • Pengebruk
  • Problemspilling
  • Spillopplevelser
  • Tilbakestill filtreringen Sunne rammer
  • Tv/film
  • Aldersgrenser
  • Film- og tv-tips
  • Foreldrekontroll
  • Gode seeropplevelser
  • Nyheter
  • Reklame
  • Skaperglede
  • Ukategorisert
Velg alder
  • 0-6 år
  • 6-12 år
  • 12-16 år

Ingen grunn til å skamme seg over barn som gamer

På kort tid ble Cecilie Jelstad mor til en helproff Fortnite-spiller. Plutselig ble det signeringer med klubber, lønnsforhandlinger og konkurranser på høyt nivå å forholde seg til.

Publisert

Psykisk helse forverres ved tidlig bruk av mobil

Det lønner seg å utsette barnets første smarttelefon, ifølge en undersøkelse som har sjekket den psykiske helsen til dagens unge og hvilken alder de hadde da de fikk sin første mobil.

Publisert

Egne jentekvelder med gaming på fritidsklubben

For å bidra til trygg gaming satser stadig flere på rene jentelag i e-sport og egne gaming-arrangementer for jenter, forteller klubbleder Erlend Tønnesen ved Stikkontakten Gamingsenter.

Publisert

Skumle skrekkspill på Fortnite-plattformen

Uhyggelig hus der man leter etter spøkelser og gufne monstre som forsøker å fange spilleren. Med brukergenererte spill har skrekk-sjangeren blitt enda større på Fortnite-plattformen.

Publisert

Når bør barn få mobil?

Det kan være vanskelig å vurdere hvilken alder som er riktig for å skaffe barnets første mobil. Les mer om hvilke alternativer som finnes, samt mulige fordeler og ulemper.

Publisert

Slik lokkes barn og unge til å bruke penger i spill

Over halvparten av barn og unge har kjøpt spillinnhold for ekte penger. Et nytt forskningsprosjekt undersøker hvordan barn påvirkes av spillkjøp og hvordan spillbutikkene utformes for å tjene mest mulig penger.

Publisert

FIFA markedsfører VISA og Adidas til barn i Roblox-spill

SPILL OG REKLAME: Barn utsettes for reklamepress fra tidlig alder. Nå har FIFA lansert et nytt fotballspill i Roblox-universet, i samarbeid med Visa og Adidas. I Roblox blir også Elton John markedsført med sitt eget spill.

Publisert